3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

کاهش قیمت طلا در معاملات آرام تابستانی / عملکرد محتاطانه سرمایه گذاران بازار سهام

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ روند معاملاتی ضعیف و تقریبا ثابت شاخص‌های اصلی بازارهای سهام در روز گذشته و روند ضعیف معاملات بازارهای جهانی سهام، فشار فروش بر روی فلزات گرانبها را محدود کرده است. بر این اساس روز گذشته، طلای آتی آگوست با ۳.۱۰ دلار کاهش به قیمت ۱۷۹۸.۷۰ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۰۶۷ دلار افزایش به قیمت ۲۵.۳۰ دلار در هر اونس معامله شد.

در سوی دیگر دنیا و در چین با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دولت این کشور قرار است در آینده برای تنظیم شرکت‌های دارای رشد سریع خود اقدام کنند، بازار سهام این کشور ضربه خورد. در ایالات متحده هم تاجران و سرمایه‌گذاران آمریکایی نگران از شیوع ویروس کرونا اندکی وحشت زده و عصبی عمل کرده‌اند به خصوص که آنتونی فائوچی درباره شرایط کنونی گفته است که «در مسیر اشتباهی در حال حرکت هستیم.»

بازار در هفته جاری واکنش‌های مقامات ایالات متحده و چین را از نزدیک مورد ارزیابی قرار می‌دهد و نخستین ارزیابی‌ها حاکی از آن است که دو طرف تاکنون بسیار محتاط عمل کرده‌اند.

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا اندکی کاهش یافت. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس هم با ادامه روند کاهشی در حدود ۷۱.۵۰ دلار در هر بشکه معامله شد و همزمان بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده در محدوده ۱.۲۵۵ درصدی معامله شد. روند معاملات بیانگر آن است که بازده اوراق قرضه بار دیگر روند کاهشی در پیش گرفته که تا حدودی نشان‌دهنده کاهش نگرانی‌های تورمی است.

طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی و نزولی معاملات آتی طلای آگوست در سطح فنی کوتاه مدت قرار دارد. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی ۱۸۳۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۱۷۷۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۱۲ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۲۵ دلار در هر اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۹۶ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۸۹.۱۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی قیمت‌های آتی معاملات سپتامبر به ۲۶ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه مارس یعنی ۲۳.۸۲۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۵.۵۳۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۵.۸۰۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی ۲۵ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی کمترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی ۲۴.۷۹ دلار در هر اونس قرار گرفته است.