3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

کرونا دلتا معادلات بازارهای مهم را بر هم ریخت/ طلا پیش رفت؛ نفت عقب نشست

بازار نفت در ۳ روز اخیر وارد دور جدیدی از ریزش قیمت‌ها شده است و در پایان معاملات هفتگی بازارهای جهان، بامداد امروز به وقت تهران، در حالی سقوط کرد که گسترش کرونای دلتا نگرانی‌های جدیدی در مورد چشم‌انداز تقاضای نفت به وجود آورده است.

نگارعلی_ دور اولیه ریزش قیمت ها در بازار نفت از اواخر ماه ژوئیه رقم خورد جایی که هر بشکه نفت برنت از ۷۳ دلار و ۹۵ سنت به ۶۸ دلار و ۱۵ سنت رسید اما طولی نکشید که در اوایل ماه جاری میلادی قیمت نفت کمی احیا شد و هر بشکه نفت خام برنت به ۶۹ دلار و ۹ سنت رسید و حال در اواسط ماه اوت روند قیمت نفت دوباره نزولی شده است و هر بشکه نفت برنت در حال حاضر ۶۸ دلار و ۳۵ سنت قیمت خورده است.

نفت وست تگزاس نیز از این نوسانات قیمتی در امان نماند و هر بشکه از آن از ۶۹ دلار و ۲۵ سنت در سه روز گذشته امروز به قیمت ۶۸ دلار و ۳۳ سنت رسیده است؛ گفتنی است که نفت خام ایران نیز از این نوسانات قیمتی در هفته های اخیر در امان نمانده است و هر بشکه نفت خام سنگین ایران در حالی امروز ۶۶ دلار و ۱۶ سنت قیمت خورده است که در اواخر ماه ژوئیه به قیمت ۷۱ دلار و ۸۵ سنت خرید و فروش می شده است.

 وضع محدودیت ترافیکی و قرنطینه‌ای جدید در چین، اندونزی و سایر کشورهای آسیایی برای مقابله با گسترش شیوع کرونای دلتا، این نگرانی را به وجود آورده است که تقاضای سوخت دوباره با افت شدیدی روبرو شود. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت خام، ۰.۳ درصد افت کرد و به ۷۱.۱۰ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا هم با افتی ۰.۲ درصدی به ۶۸.۹۷ دلار رسید.

مسیر حرکت نفت دقیقا خلاف مسیری است که طلا این روزها رد بازارهای جهانی طی می کند . در حالی که وضعیت حاکم بر اقتصاد جهان زمینه را برای ریزش بهای طلا مهیا کرده و قیمت طلا سقوط آزاد سنگینین را تجربه کرده بود اما در نهایت شیوع کرونا دلتا سبب شد که روند ریزشی متوقف شود . اونش طلا که در روزهای گذشته تا کانال 1600 دلار عقب نشسته بود حالا با بازپس گیری کانال یک هزار و 700 دلار تا سقف این کانال پیشروی کرده است . هر اونس طلا در بازارهای جهانی به قیمت 1779 دلار و 79 سنت معامله می‌شود . کارشناسان معتقدند روند افزایشی حاکم بر طلا تا زمانی که وضعیت شیوع کرونا دلتا تغییر نکرده است ادامه خواهد یافت . این مسی با عقب نشینی بیشت بهای نفت همراه خواهد بود.

جزئیات بیشتر در:

              عصر نفت در آستانه پایان/چین و روسیه برندگان بزرگ تحریم‌های نفتی ایران

             پیش‌بینی نفت ۲۰۰ دلاری در سال ۲۰۵۰/نفت ایران چه زمانی به بازارهای جهانی بار می‌گردد؟

چرا روند بازار نفت برگشت؟

کارشناسان بر این باور بودند که توافق اخیر اوپک پلاس مبنی بر عرضه قطره چکانی نفت در بازار های جهانی تا پایان سال ۲۰۲۱ قیمت نفت را در این مدت بالا نگه دارد اما با شیوع موج جدیدی از ویروس کرونا که با نام کرونا دلتا شناخته می شود معادلات در بازار نفت به هم ریخت.

آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش ماهانه اش در واکنش به موج جدید شیوع کووید ۱۹ در کشورهای مصرف کننده بزرگ، پیش بینی خود از میزان تقاضای جهانی برای نفت تا پایان سال ۲۰۲۱ را به میزان چشمگیری کاهش داد و مازاد عرضه در سال ۲۰۲۲ را پیش بینی کرد؛ گفتنی است که این آژانس در ماه گذشته از اعضا اوپک درخواست کرده بود که با توجه به افزایش تقاضا برای این طلای سیاه در ماه ها و هفته های آینده عرضه خود را در بازار محدود نکنند.

آژانس بین المللی انرژی در انتهای گزارش خود با استناد به گزارش این هفته سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه تغییرات آب و هوایی از کنترل خارج شده است، گفت که جهان باید فوراً به سمت دنیایی بدون کربن حرکت کند. ایالات متحده روز چهارشنبه از اوپک پلاس خواست تا برای مقابله با افزایش قیمت بنزین و کمک به بهبود اقتصاد جهانی، تولید نفت خود را افزایش دهد. اوپک پلاس قرار است ۱ سپتامبر نشستی را برای بررسی وضعیت برگزار کند.

گفتنی است که قیمت بالای نفت در هفته های گذشته برای ایالات متحده آمریکا دردسر ساز شده است و قیمت سوخت در این کشور را افزایش داده است که موجب نگرانی کاخ سفید از رشد نرخ تورم در این کشور شده است.

در بیشتر کشورهای آسیایی شیوع سویه دلتای کروناویروس گزارش شده که برای مقابله با آن در برخی کشورها محدودیت‌های کرونایی تشدید و سرعت واکسیناسیون بیشتر شده است.

این در حالی است که بزرگترین خریداران نفت در جهان نیز کشورهای آسیایی هستند که در صدر آنها چین و هند ایستاده است؛ شیوع کرونا دلتا در چین نه تنها تقاضا این کشور برای این طلای سیاه را کاهش داده است بلکه سرمایه گذاران از کاهش تقاضای کالا در چین نیز نگران شده اند، جایی که مقامات پکن هفته گذشته تمام نمایشگاه ها و رویدادهای بزرگ را تا پایان ماه اوت لغو کردند.

images/2016/2/16-2-13-20711عربستان.jpg

در حال حاضر کاهش تقاضا برای نفت خام عربستان سعودی، بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک را نیز در امان نگذاشته است؛ برخی پالایشگاه‌های آسیا مقادیر کمتری نفت خام عربستان را برای ماه سپتامبر سفارش داده‌اند و شرکت آرامکوی عربستان اعلام کرد نفت خام خود را به چهار پالایشگاه در آسیا یکی در جنوب شرق و سه پالایشگاه در شمال شرق این قاره ارسال خواهد کرد.

انتظار می‌رود شرکت سینوپک چین ده درصد از فعالیت پالایشگاهی خود را در برخی از تاسیساتش در بحبوحه وضع دوباره محدودیت‌های رفت و آمد در چین جهت مقابله با موج جدید کرونا پایین بیاورد.

گفتنی است که گلدمن ساکس روز دوشنبه با استناد به محدودیت های نوع دلتا در این کشور پیش بینی خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی چین برای سال ۲۰۲۱ از ۸.۶ درصد به ۸.۳ درصد کاهش داد.

یاکوبسن از بانک ساکسو گفته است که تقویت دلار و بازده بیشتر اوراق قرضه ایالات متحده پس از برخی داده های اقتصادی قوی در هفته گذشته نیز ممکن است بر بازار نفت تاثیر بگذارد؛ قیمت نفت خام و ارزش دلار آمریکا دو متغیر اقتصادی مهم و تاثیرگذار بر اقتصاد جهانی می باشند و نتایج تحقیقات نشان می دهد که افزایش ۱۰ درصدی قیمت نفت برنت منجر به کاهش ۱.۸ درصدی ارزش واقعی دلار می شود.

چشم انداز بازار نفت

کارشناسان بر این باورند که بازار های جهانی توانایی جذب این میزان عرضه نفت را در هفته های آینده خواهند داشت و قیمت نفت به احتمال زیاد در محدوده فعلی باقی خواهد ماند اما اگر این اتفاق نیافتد گروه تولیدکنندگان نفت خام باید با برگزاری نشستی در خصوص میزان عرضه خود در بازار های جهانی تصمیم تازه ای اتخاذ کنند.

۲۲۳۲۲۷