3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

گلکسی واچ ۴ کلاسیک در مقابل گلکسی واچ؛ زمان ارتقا فرا رسیده است

در این مطلب به مقایسه‌ی دو ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ کلاسیک و گلکسی واچ اوریجینال می‌پردازیم تا ببینیم آیا بعد از گذشت سه‌سال، هنوز هم محصول قدیمی ارزش خرید دارد یا اینکه بالاخره وقت ارتقا فرا رسیده است.

سامسونگ در تاریخ ۲۰ مرداد و در جریان رویداد گلکسی آنپکد، از محصولات سخت‌افزاری جدید خود رونمایی کرد. رویدادی که پیش از این برای رونمایی از گوشی‌های سری گلکسی نوت در نظر گرفته می‌شد امسال میزبان دو گوشی تاشو (گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳)، دو ساعت هوشمند (گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک) و یک هدفون بی‌سیم (گلکسی بادز ۲) بود.

در رابطه با گوشی‌های تاشو و مقایسه‌ی آن‌ها با نسل گذشته مطالبی نوشته شده است منتها در این مطلب قصد داریم به مقایسه‌ی گلکسی واچ ۴ کلاسیک با نسل نخست آن یعنی گلکسی واچ بپردازیم تا ببینیم تغییراتی که سامسونگ طی این سه‌سال در ساعت هوشمند جدید خود پدید آورد تا چه اندازه ارزشمند هستند و ما را به خرید آن مجاب می‌کنند. یا اینکه اصلا این تغییرات ارزش پرداخت هزینه‌ی بیشتر را ندارند و در صورتی که مدل قدیمی را داریم آن را ارتقا ندهیم. این پرسش‌هایی است که در ادامه به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

از سال ۲۰۱۸ که سامسونگ از نخستین ساعت هوشمند خود تحت عنوان گلکسی واچ رونمایی کرد تاکنون، کاربران زیادی به خرید آن رغبت نشان داده‌اند و این محصول هنوز هم طرفداران متعددی در سراسر جهان دارد. یکی از دلایل اصلی اینکه کاربران به خرید این محصول تمایل داشتند، بزل چرخان بود؛ حلقه‌ای فلزی که دور نمایشگر ساعت را احاطه کرده بود و باعث می‌شد کاربر برای گشت و گذار در بین منوهای مختلف گوشی مجبور نباشد با نمایشگر کوچک آن کار کند.

دو سال طول کشید تا سامسونگ باز هم ساعت هوشمندی را مجهز به بزل چرخان راهی بازار کند؛ در رابطه با گلکسی واچ ۳ صحبت می‌کنیم که سال گذشته و با تغییرات مثبت فراوانی راهی بازار شد. اما امسال اوضاع کمی متفاوت است؛ ساعت هوشمندی که از بزل چرخان بهره می‌برد واچ ۴ کلاسیک نام دارد و گلکسی واچ ۴ یک ساعت معمولی اما با قابلیت‌های فراوان است. بنابراین علاقه‌مندان به هر دو طراحی، در انتخاب آزادی عمل بیشتری خواهند داشت.

اما آنچه که این ساعت‌های نسل جدید را از سایر ساعت‌ها متمایز می‌کند، سیستم‌عامل قدرتمند و مجهز آن‌هاست که در نتیجه‌ی همکاری گوگل و سامسونگ طراحی شد و One UI Watch نام دارد. این سیستم‌عامل برگرفته از WearOS گوگل است و فوق‌العاده غنی از اپلیکیشن و قابلیت‌های نرم‌افزاری است. حال باید دید آیا این مورد آنقدری ارزشمند هست که فکر می‌کنیم یا خیر.

  • ویدیوی رسمی معرفی گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک را تماشا کنید

گلکسی واچ ۴ کلاسیک در مقابل گلکسی واچ اوریجینال

گلکسی واچ 4 کلاسیک در مقابل گلکسی واچ

گلکسی واچ اوریجینال در دو مدل ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری با اندازه‌ی نمایشگر ۱٫۲ و ۱٫۳ اینچی راهی بازار شد. گلکسی وا ۴ کلاسیک هم در همین دو اندازه اما با نمایشگرهای ۱٫۱۹ و ۱٫۳۶ اینچی طراحی شد اما خب هم از لحاظ وزنی سبک‌تر است و هم از لحاظ ضخامت، باریک‌تر و جم و جورتر. بنابراین طراحی مدرن‌تر و زیباتری هم دارد.

بزرگ‌ترین تغییری که بین این دو ساعت وجود دارد، پردازنده و سیستم‌عامل آن‌هاست. پردازنده‌ای که در سری گلکسی واچ ۴ عهده‌دار وظایف پردازشی است، اگزینوس W920 نام دارد. هم از لحاظ پردازشی و هم از لحاظ گرافیکی، عملکرد این پردازنده‌ی جدید به ترتیب ۱٫۲۵ و ۸٫۸ برابر سریع‌تر و بهتر از پردازنده‌ی اگزینوس ۹۱۱۰ است که در گلکسی واچ اوریجینال مورد استفاده قرار گرفت. از طرفی ساعت‌های جدید به ۱٫۵ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برند و میزان حافظه‌ی داخلی آن‌ها هم به ۱۶ گیگابایت می‌رسد؛ یعنی ۴ برابر میزانی که برای گلکسی واچ ۴ در نظر گرفته شده بود.

تمام قابلیت‌های مربوط به سلامتی و تناسب اندام که کاربران گلکسی واچ از آن بهره‌مند هستند در واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک هم در دسترس قرار دارد و حتی یک سری قابلیت‌های جدید نظیر بررسی بافت بدن، پایش وضعیت خواب و تشخیص خر و پف، پایش پیوسته‌ی اشباع اکسیژن خون و … هم در ساعت‌های جدید در دسترس قرار دارد که همگی بسیار کاربردی و جذاب هستند.

سوا از این موضوع، گلکسی واچ سری ۴ دیگر از تایزن به عنوان سیستم‌عامل خود بهره نمی‌برند. این دومین تغییر بزرگی است که بین دو ساعت وجود دارد و همچنین می‌توان از آن به عنوان بزرگ‌ترین تغییر بین دو سری یاد کرد. استفاده از WearOS گوگل به عنوان سیستم‌عامل اصلی گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک باعث شد کاربران بتوانند تمام اپلیکیشن‌های کاربردی شخص ثالث که برای این سیستم‌عامل طراحی شده است را روی ساعت هوشمند خود دانلود و نصب کنند. قابلیتی که چندین سال است در ساعت‌های هوشمند سامسونگ دیده نمی‌شود و احتمالا به همین خاطر هم هست که می‌بینیم فاصله‌ی این شرکت در این زمینه از رقیب اصلی‌اش یعنی اپل تا این اندازه زیاد شده است.

با توجه به همین دو تغییر بزرگ، به‌راحتی می‌توان به این نتیجه رسید که دیگر زمان تغییر فرا رسیده است و کاربرانی که هنوز از گلکسی واچ اوریجینال که در سال ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار شده بود استفاده می‌کنند، منطقی است خرید واچ ۴ یا واچ ۴ کلاسیک را در سر داشته باشند؛ البته اگر تصمیم بر این باشد که ساعت هوشمند جدیدی را تهیه کنند. تنها موردی که وجود دارد، نوع ساعتی است که قصد دارید خریداری کنید. یعنی اگر به بزل چرخان علاقه دارید، بنابراین واچ ۴ کلاسیک انتخاب منطقی‌تری است؛ اگر هم وجود یا عدم وجود این بزل برایتان اهمیت خاصی ندارد، مدل استاندارد با همان کیفیت و سرعت می‌تواند نیازهایتان را مرتفع سازد.

شما عزیزان می‌توانید در جدول زیر، مشخصات فنی و تمام قابلیت‌های دو ساعت را مشاهده کنید تا راحت‌تر به تفاوت‌ها و شباهت‌های بین دو محصول پی ببرید.

  • ۴ رونمایی بزرگ مراسم گلکسی آنپکد ۲۰ مرداد سامسونگ

گلکسی واچ 4 کلاسیک در مقابل گلکسی واچ

نام محصول گلکسی واچ ۴ کلاسیک مدل ۴۲ میلی‌متری گلکسی واچ اوریجینال مدل ۴۲ میلی‌متری
شماره مدل SM-R880 SM-R810
نوع محصول گجت پوشیدنی گجت پوشیدنی
رنگ‌بندی نقره‌ای و مشکی مشکی و رزگلد
تاریخ رونمایی آگوست ۲۰۲۱ آگوست ۲۰۱۸
تاریخ عرضه به بازار آگوست ۲۰۲۱ آگوست ۲۰۱۸
ابعاد ۴۱٫۵ × ۴۱٫۵ × ۱۱٫۲ میلی‌متر ۴۱٫۹ × ۴۵٫۷ × ۱۲٫۷ میلی‌متر
وزن ۴۶٫۵ گرم ۴۹ گرم
سیستم‌عامل Wear OS تایزن ۴.۰
رابط کاربری Watch 3.0
شبکه ۴G ۳G و ۴G
اندازه‌ی نمایشگر ۱٫۲ اینچ / ۳۰٫۴ میلی‌متر ۱٫۲ اینچ / ۳۰٫۴۸ میلی‌متر
فناوری نمایشگر دایره‌ای شکل Super AMOLED دایره‌ای شکل Super AMOLED
وضوح تصویر ۳۹۶  × ۳۹۶ پیکسل ۳۶۰ × ۳۶۰ پیکسل
چگالی تصویر ۳۳۰ پیکسل بر هر اینچ ۲۷۸ پیکسل بر هر اینچ
نسبت صفحه به بدنه نامشخص نامشخص
حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی ۱٫۵ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی ۷۶۸ مگابایت حافظه‌ی رم و ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی – ۱٫۵ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی
باتری ۲۴۷ میلی‌آمپر ساعت ۲۷۰ میلی‌آمپر ساعت
  • چرا گلکسی واچ ۴ آخرین امید پلتفرم Wear OS است؟

منبع: SamMobile