3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

یک نهنگ باعث افزایش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷

محققان ادعای خود درباره دستکاری بازار در زمستان سال ۲۰۱۷ را بزرگتر کرده‌اند و اکنون مدعی‌اند که فقط یک نهنگ مسئول افزایش قیمت تاریخی بیت کوین بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بلومبرگ،  جان ام گریفین و امین شمس از دانشگاه‌های تگزاس و اوهایو، تحقیق قبلی خود را به روزرسانی کردند. این تحقیق درباره سوء رفتارهای مسبب روند صعودی بیت کوین در دسامبر ۲۰۱۷ می‌باشد که باعث شد قیمت این ارز دیجیتال تا ۲۰۰۰۰ دلار نیز افزایش یابد.

  • زمانبندی و پیش بینی دقیق بازار یا دستکاری آن

تحلیل های گریفین و شمس اولین بار در ماه ژوئن ۲۰۱۸ منتشر شد. این تحقیق به الگوهای تراکنش در بلاک چین پرداخته و بیان کرده بود که تتر برای ارائه سطح حمایتی قیمت و دستکاری بازار بیت کوین استفاده شده است.

در این تحقیق آمده است: خریدهایی که با تتر انجام شده است دقیقا پس از روند نزولی بازار بوده و منجر به افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین شده‌اند. این جریان را می‌توان به یک فرد یا هویت منسوب کرد که بیت کوین با قیمت پایین را خریداری کرده است که خودهمبستگی نامتقارن در بیت کوین اعمال کرده و قبل از پایان ماه باعث شده است ذخیره تتر کافی نباشد.

این محققان اذعان داشته اند که این الگوها به جای نمایش تقاضا از جانب سرمایه گذاران نقدی، مطابق با “فرضیه مبتنی بر عرضه پول دیجیتال بدون پشتوانه منجر به تورم قیمت ارزهای دیجیتال” می‌باشد.

این محققان در به روزرسانی تحقیق خود بر موضوع قبلی تأیید کردند. تحقیق جدید در مجله Journal of Finance منتشر خواهد شد.

محققان اذعان داشته اند که تحلیل تراکنش‌های تتر و بیت کوین از یکم مارس ۲۰۱۷ تا ۳۱ مارس ۲۰۱۸ باعث شده است که درباره نظر خود مطمئن‌تر شوند. آنها بیان داشته‌اند که یک فرد با انجام تراکنش از طریق شرکت خواهر تتر یعنی صرافی ارز دیجیتال بیتفینکس مسئول این دستکاری می‌باشد.

محققان در این خصوص گفته اند: این الگو فقط در دوره‌های پس از چاپ تتر جدید وجود دارد که توسط یک دارنده حساب بزرگ اداره شده و توسط سایر صرافی‌ها مشاهده نشده است.

آنها همچنین اعلام کردند : شبیه سازی‌ها نشان می‌دهند که بسیار بعید است که این الگوها تصادفی باشند. بازیگر بزرگ مورد نظر ما یا زمانبندی و پیش‌بینی دقیقی از بازار دارد یا تاثیر شدیدی بر قیمت بیت کوین وارد کرده است که در جریان کلی تراکنش‌ها از جانب سایر معامله کنندگان کوچکتر مشاهده نشده است.

  • رد اتهامات توسط بیتفینکس

استوارت هوگنر مشاور ارشد تتر ادعاهای این محققان را رد کرده و بیانیه‌ای منتشر کرده است که طی آن، این تحقیق را اساسا دارای نقص و فاقد اطلاعات کافی خوانده است.

وی در ادامه مدعی شده است که انگیزه این تحقیق، ایجاد “شکایت انگل ‌وار” علیه تتر، بیتفینکس و آیفینکس بوده است.

در همشهری آنلاین بخوانید:

  • بانک‌های مهم خرید و فروش بیت‌کوین را متوقف کردند
  • حمله به بیت‌کوین در اجلاس داووس
  • افشاگری درباره ارز دیجیتال