3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

۱۲ فیلم که نقش مهم پیتزا را در زندگی نمایش می‌دهند!

۱۲ فیلم که نقش مهم پیتزا را در زندگی نمایش می‌دهند!

پنجم سپتامبر در تقویم کشورهای انگلیسی زبان مناسبت جالبی دارد. وقتی سری به تقویم یا ویکی پدیا بزنید متوجه می شوید که پنجم سپتامبر روز جهانی پیتزای پنیری است. بسیاری از شرکت‌‌ها و برند‌ها برای این روز آماده می‌شوند تا محصولات جدید خود را عرضه کنند. در این میان عاشقان پیتزا نیز در صفحات اینستاگرامی خود درباره­‌ی این مسله پست‌های مختلف و جالبی را به اشتراک می‌گذارند. بسیاری معتقدند که این ترکیب دوست داشتنی تنها یک غذا نیست. حتی بارها شنیده‌ایم که ایتالیایی‌‌ها بر این باور هستند که به وسیله­‌ی پیتزا، جهان را فتح کرده‌اند. همچنین اگر به حافظه­‌ی خود رجوع کنیم حتما فیلم‌هایی از تاریخ سینما و سکانس‌های خاطره‌انگیزی را به یاد می‌آوریم که در آن پیتزا نه تنها به عنوان یک غذا بلکه گاهی خیلی بیشتر از آن در سرنوشت شخصیت‌ها و داستان‌ها نقش داشته‌ است. در ادامه به ۱۲ فیلم مهم هالیوودی که پیتزا به عنوان یکی از عناصر مهم در آن‌ها حضور داشته، پرداخته‌ایم.

۱. وحشت شیطانی (Satanic Panic)

وحشت شیطانی

  • کارگردان: چلسی استارداست
  • بازیگران: ربکا روماین و جری اوکانل
  • محصول: ۲۰۱۹
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۰ از ۱۰۰

یک پیشنهاد ویژه برای کسانی که فیلم­های ترسناک با ته مایه­‌ی طنز را دوست دارند. ترکیبی از شیطان پرستی، تسخیر روح و معماهای حل نشده که پیتزا نیز نقش بسیار پررنگی در آن دارد. ماجرای فیلم از روز اول کار سم به عنوان یک راننده‌­ی تحویل دهنده‌­ی پیتزا شروع می‌­شود. او نمی‌­تواند به خوبی کارش را انجام بدهد، اما در پایان یک روز طولانی و بدون انعام کافی، آخرین تحویل پیتزای او برای گروهی از شیطان پرستان است که به دنبال کسی برای قربانی کردن هستند. سم باید از خود در برابر جادوگران، طلسم­‌های شر و موجودات شیطانی دفاع کند.

۲. بچه راننده (Baby Driver)

بچه راننده

  • کارگردان: ادگار رایت
  • بازیگران: انسل الگورت، جیمی فاکس و کوین اسپیسی
  • محصول: ۲۰۱۷
  • امتیاز متاکریتیک: ۸۶ از ۱۰۰

یکی از فیلم­‌های پرمخاطب در ژانر اکشن که برخلاف نظرات منفی منتقدان، در اکران و پخش جهانی بسیار مورد استقبال قرار گرفت. حتی بازیگر نقش اصلی این فیلم با وجود سن کم و چهره کمتر شناخته­‌شده‌­ای که داشت، نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد. داستان فیلم درباره پسر جوانی مشهور به بیبی است که به دلیل بدهی، مجبور است راننده یک باند خلافکار باشد و از موقعیت خود اصلا راضی نیست. همچنین او به دلیل مشکلاتی که در کودکی داشته دچار یک بیماری در گوش­‌هایش شده و باید مدام موسیقی گوش بدهد. بیبی با قرارگرفتن بر سر راه یک دختر پیش­خدمت و دل باختن به او، تصمیم می­‌گیرد تغییرات بزرگی در زندگیش بدهد. یکی از راه­‌هایی که برای استفاده از استعداد رانندگی­‌اش به ذهن بیبی می‌­رسد، فعالیت به عنوان پیک یک پیتزا فروشی است. او هنوز عادت­‌های رانندگی که برای گروه خلافکار داشته را ترک نکرده و با همان­‌ها سراغ پیتزا فروشی و رساندن سفارش مشتری­‌ها می‌­رود.

۳. ددپول (Deadpool)

ددپول

  • کارگردان: تیم میلر
  • بازیگران: رایان رینولدز و مورنا باکارین
  • محصول: ۲۰۱۶
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۵ از ۱۰۰

ددپول یکی از شخصیت‌های کمیک برپایه­‌ی داستان­‌های مارول است. ددپول در ابتدا یکی از کاراکترهای فیلم «خاستگاه مردان ایکس: ولورین» بود که در سال ۲۰۰۹ ساخته شد. اما پس از استقبال زیاد مخاطب کمپانی فاکس تصمیم گرفت فیلمی مجزا درباره‌­ی این شخصیت بسازد. «ددپول» داستان فردی به نام وید ویلسون است که پس از ابتلا به سرطان، عشقش را از دست می‌دهد اما به وسیله قدرتی فراانسانی از بیماری نجات پیدا می‌کند. او به دلیل زخم‌هایی که در تمام بدنش به وجود آمده دیگر نمی­‌خواهد با عشقش روبه‌رو شود، اما به دنبال او می‌رود و در این میان با شخصیت‌های منفی داستان مبارزه می‌کند. یکی از سکانس‌های جالب این فیلم زمانی است که وید به طرز احمقانه‌ای یک پیتزای آناناس و زیتون را با ترکیب مزه شور و شیرین می‌­خورد.

۴. خوردن، مناجات کردن، عشق ورزیدن (Eat, Pray, love)

خوردن مناجات کردن عشق ورزیدن

  • کارگردان: رایان مورفی
  • بازیگران: جلویا رابرتز و خاویار باردام
  • محصول: ۲۰۱۰
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۰ از ۱۰۰

جولیا رابرتز و برد پیت به عنوان دو چهره مطرح سینما تهیه­‌کنندگان این فیلم عاشقانه هستند. داستانی که در کنار تراژدی که برای شخصیت اصلی فیلم اتفاق می‌­افتد، سیر و سلوکی دیدنی را برای آشتی با جهان، تصویر می‌­کند. داستان فیلم از جایی آغاز می‌­شود که الیزابت گیلبرگ جنین خود را از دست می‌دهد و پس از آن از همسرش طلاق می­‌گیرد. او برای از بین رفتن احساس افسردگی به این فکر می‌افتد که برای درک ارزش زندگی دست به مسافرتی دور دنیا بزند. او چهار ماه در ایتالیا می‌ماند و غذا می‌خورد، چهار ماه در هند عبادت می‌کند و حالا که دو ارزش زندگی را یافته می‌خواهد تناسبی بین عبادت و خوردن پیدا کند که به‌طور شگفت‌انگیزی به ارزش عشق می‌رسد. الیزابت در زمانی که در ایتالیا به سر می‌­برد خود را به عنوان کسی که با پیتزای مارگاریتا در رابطه است، معرفی می­‌کند. صحنه‌­هایی که او با عشق پیتزا می­‌خورد از سکانس­‌های جالب توجه این فیلم است.

۵. مرد عنکبوتی ۲ (spider-man 2)

مرد عنکبوتی 2

  • کارگردان: سام ریمی
  • بازیگران: توبی مگوایر و کیرستن دانست
  • محصول: ۲۰۰۴
  • امتیاز متاکریتیک: ۸۳ از ۱۰۰

پس از موفقیت جهانی قسمت اول «مرد عنکبوتی»، سازندگان شروع به تولید قست دوم این فیلم کردند. حالا پیتر پارکر مشغول تحصیل در یک کالج شده اما مشغله‌ای که به عنوان مرد عنکبوتی دارد اجازه نمی‌دهد او درس‌هایش را به درستی بگذراند.از سویی دیگر با مشکلات مالی روبرو است و برای گذران زندگی پیک یک پیتزا فروشی شده‌. او که در تمام شهر مشغول نجات دادن آدم‌ها است، هیچ وقت نمی­‌تواند سفارش‌های پیتزا را به موقع به دست مشتری‌ها برساند. قسمت دوم «مرد عنکبوتی» بیشتر روی مسایل احساسی و دوراهی که پیتر برای رها کردن شخصیت مرد عنکبوتی و رفتن دنبال عشقش در آن گیر کرده، متمرکز است. اما نقش پیتزا و تلاش مرد عنکبوتی برای رساندن غذای مشتریان در فیلم بسیار پررنگ است.

۶. برق آسا (Blue Streak)

برق آسا

  • کارگردان: له مایفیلد
  • بازیگران: مارتین لارنس و لوک ویلسون
  • محصول: ۱۹۹۹
  • امتیاز متاکریتیک: ۴۶ از ۱۰۰

برق آسا از آن فیلم­‌هایی است که نمونه آن را زیاد دیده‌­ایم. یک کمدی اکشن که داستان لوگان یک دزد جواهر را روایت می‌­کند. او پیش از دستگیری الماسی گران قیمتی را در یک ساختمان نیمه کاره پنهان می­کند. اما دو سال بعد که لوگان از زندان آزاد می­شود، می­بیند آن ساختمان به قرارگاه پلیس تبدیل شده­ است. در میان نقشه­‌هایی که این دزد سابقه­‌دار برای رسیدن به الماس می‌­کشد، یکی بیش از همه در ذهن مخاطب باقی­ مانده. لوگان تصمیم می­‌گیرد با گریمی احمقانه خود را در قالب یک پیک پیتزا فروشی معرفی کند تا بتواند به اداره­ی پلیس برود و موقعیت الماس پنهان شده­‌اش را بسنجد. حتی یکی از پوسترهای اصلی فیلم از سکانسی برداشت شده که لوگان در یک دست بسته­‌های پیتزا را دارد و در دست دیگرش با یک هفت تیر جایی را نشانه رفته­‌ است.

۷. شبکه (The Net)

شبکه

  • کارگردان: اروین وینکلر
  • بازیگران: ساندرا بولاک و جرمی نورثام
  • محصول: ۱۹۹۵
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۱ از ۱۰۰

در سال­‌های ابتدایی دهه­‌ی نود میلادی که اینترنت تازه وارد خانه‌­ها شده بود، داستان­‌ها و درام‌­های مختلفی درباره حضور این تکنولوژی جدید ساخته شد. یکی از فیلم­‌های مهم در این زمینه «شبکه» با بازی ساندرا بولاک است. این فیلم درباره یک متخصص نرم‌­افزار­های کامپیوتری است که در میان اسناد و مدارکی که از شرکت محل کارش در دست دارد به سندهای جاسوسی دولتی و سیاسی برمی­‌خورد. یکی از مهم­ترین سکانس‌­های این فیلم زمانی است که شخصیت اصلی می­‌خواهد از سایت Pizza.net پیتزا سفارش بدهد و این صحنه‌­ها برای بیننده‌­ای که تازه با پدیده‌­ای به نام اینترنت و سفارش آنلاین روبرو است بسیار جالب توجه و به یادماندنی است.

۸. تنها در خانه ۲ (Home alone 2)

تنها در خانه

  • کارگردان: کریس کلمبوس
  • بازیگران: مکالی کالکین، جو پشی و دنیل استرن
  • محصول: ۱۹۹۲
  • امتیاز متاکریتیک: ۴۶ از ۱۰۰

در سال ۱۹۹۰ فیلم «تنها در خانه» در ژانر کودک و نوجوان ساخته شد و با استقبال شگفت انگیزی در سراسر جهان روبرو شد. بنابراین سازندگان آن تصمیم گرفتند قسمت دوم این فیلم را بسازند. در قسمت اول کوین در خانه تنها می‌ماند اما این‌بار که خانواده او تصمیم می‌گیرند برای تعطیلات به شهر میامی سفر کنند، همه مواظب هستند که دیگر کوین در خانه جا نماند. اما او در فرودگاه به جای پدرش اشتباهی مرد دیگری را دنبال می‌کند و سر از پرواز نیویورک درمی‌آورد. کوین بازهم در نیویورک با دزدانی که در قسمت قبل قرار بود خانه را غارت کنند روبرو می‌شود و دوباره داستان‌های جالبی اتفاق می‌افتد. در زمان حضور در شهر نیویورک کوین سر از هتلی مجلل که متعلق به دونالد ترامپ است در می‌آورد و پس از آن نیز سوار یک لیموزین می‌شود که در آن برای او غذای مورد علاقه‌اش یعنی پیتزا سرو می‌شود. سکانس پیتزا خوردن کوین در فضای آن ماشین مجلل از صحنه‌های به یادماندنی این فیلم چند قسمتی است.

۹. بازگشت به آینده (Back to the future)

بازگشت به آینده

  • کارگردان: رابرت زمکس
  • بازیگران: مایکل جی فاکس و کریستوفر لوید
  • محصول: ۱۹۸۹
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۷ از ۱۰۰

این فیلم دومین قسمت از سری فیلم‌های علمی تخیلی «بازگشت به آینده» است. در این قسمت شخصیت اصلی داستان یعنی مارتی مک فلای  که به ‌تازگی از گذشته برگشته، دوباره توسط دکتر امت به آینده فرستاده می‌شود. او در آینده ماموریت دارد تا از به زندان افتادن پسرش جلوگیری کند. اما اوضاع طبق معمول به خوبی پیش نمی‌رود و ماشین زمان دست افراد خرابکار می‌افتاد و مارتی دچار مشکلات زیادی می‌شود. اما یکی از اتفاقات مهم و شگفت انگیز این فیلم تخیلی، مربوط به سکانس‌هایی است که خانواده مک فلای در آینده یک کیسه کوچک خالی از پیتزا هات می‌گیرند و به وسیله آن یک پای سیب خشک شده را تبدیل به یک پیتزای خوشمزه‌ می‌کنند و از خوردنش لذت می‌برند.

۱۰. مایستیک پیتزا (Mystic Pizza)

مایستیک پیتزا

  • کارگردان: دونالد پتری
  • بازیگران: جولیا رابرتز، مت دیمون و آنابت گیش
  • محصول: ۱۹۸۸
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۵ از ۱۰۰

نام فیلم درواقع، نام لوکیشن اصلی این درام کمدی است که در یک پیتزافروشی‌ به همین نام واقع شده. این فیلم داستان زندگی دو خواهر و دوست‌شان در موقعیتی رومانتیک را روایت می­‌کند که اکثر اتفافات و سکانس­‌های آن در پیتزافروشی Mystic می­‌گذرد. نکته جالب این است که واقعا این پیتزافروشی در خیابان ۵۵ غربی  محله میستیک ایالت کنتیکت وجود دارد و امی هودلن نویسنده فیلم‌نامه، هنگام گذراندن تعطیلات، وقتی با این پیتزافروشی مواجه می­‌شود از نام آن الهام می‌­گیرد و شروع به نوشتن داستان فیلم می­‌کند. بدون توضیح مشخص است که پیتزا در این فیلم یک عنصر جدانشدنی در اکثر سکانس­‌ها است.

۱۱. کابوس در خیابان الم ۴: استاد رؤیایی  (A Nightmare on Elm Street 4: The Dream Master)

کابوس در خیابان الم

  • کارگردان: رنی هارلین
  • بازیگران: رابرت انگلوند و لیسا ویلکاکس
  • محصول: ۱۹۸۸
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۶ از ۱۰۰

این فیلم چهارمین قسمت از دنباله­‌های «کابوس در خیابان الم» است که در ژانر فانتزی و ترسناک ساخته شده و درباره قاتلی سریالی است. ساخت مجموعه این فیلم‌­ها تا ۳۰ سال بعد طول کشید و شخصیت منفی آن فردی کروگر، یکی از برترین شروران تاریخ سینماست که در لیست ۱۰۰ سال ۱۰۰ شرور و قهرمان بنیاد فیلم آمریکا نیز نامش آمده ­است. این شخصیت بعدها در فیلم‌های دیگر نیز به عنوان کاراکتر محوری حضور داشت. یکی از سکانس­‌های بسیار به یادماندنی و البته ترسناک قسمت چهارم فیلم کابوس در خیابون الم، جایی است که فردی کروگر قاتل سریالی فیلم در یک حرکت بسیار ترسناک، قربانیان خود را در پیتزای پنیری به دام می‌­اندازد و سپس آن­‌ها را می­‌خورد.

۱۲. تب شب یکشنبه (Saturday Night Fever)

تب شنبه شب

  • کارگردان: جان بدهام
  • بازیگران: جان تراولتا و کرن لین گورنی
  • محصول: ۱۹۷۷
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۷ از ۱۰۰

اولین فیلمی که شهرت بسیار زیادی برای بازیگر نقش اول آن یعنی جان تراولتا به همراه داشت. «تب شب یکشنبه» یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های موزیکال تاریخ سینما است که اشتیاق زیادی برای ساخت فیلم‌هایی این‌چنینی را در هالییود به وجود آورد. داستان فیلم درباره پسری جوان به نام تونی است که همراه با خانواده خود زندگی می‌کند و از شرایط کسل­‌کننده‌­ای که در آن گیر افتاده راضی نیست. او وارد یک کلوپ رقص می‌شود و زندگی خود را تغییر می‌دهد. سکانس آغازین این فیلم که در واقع قرار است تعریفی از شرایط یک جوان ناامید در دهه هفتاد آمریکا را نشان دهد، یکی از بخش‌های مهم فیلم و با حضور اثرگذار پیتزا است. تونی پیتزایی را به صورت لقمه‌ای که گنده‌تر از دهانش است درآورده و در حال قدم زدن‌های بی هدفش در خیابان سعی می‌کند از خوردن پیتزایش لذت ببرد.

  • برگر باب اسفنجی و ۱۹ خوراکی کارتونی دیگر که دوست داریم بخوریم