3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

۴ دلیل بر چرایی بهتر بودن رزیدنت اویل ویلج از رزیدنت اویل ۴

۴ دلیل بر چرایی بهتر بودن رزیدنت اویل ویلج از رزیدنت اویل ۴

سری رزیدنت ایول اکنون در موقعیتی شگفت‌انگیز قرار گرفته است. ازیک‌طرف، رزیدنت ایول ۷: بایوهزرد قدمی دلیرانه به‌سوی زاویه شخص اول برداشت و با این کار پایه و اساس این فرنچایز کلاسیک وحشت و بقا را به لرزه درآورد. از سوی دیگر، نسخه‌های بازسازی شده رزیدنت ایول ۲ و ۳ در سال‌های اخیر بر روی زاویه دید سنتی شخص سوم تمرکز داشت که مجموعه به استفاده از آنها شناخته می‌شود.

با در نظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده، آخرین بازی رزیدنت ایول، رزیدنت ایول روستا قصد دارد نقاط قوت هر دو سو را از این سبک‌های متفاوت بازی در خود جای دهد. به‌خصوص که کپکام درباره اشتیاق خود نسبت به القای حس آنکه روستا فرزند رزیدنت ایول ۴ و ۷ است سخن گفته است.

محصول نهایی، یک رزیدنت ایول به سبکی تجربی است که گاهی اوقات ناهمگون اما به طور کل دنباله‌ای عالی برای این فرنچایز به نام کپکام به‌حساب می‌آید.

روایت یک داستان خودمانی‌تر

در بازی روستا داستان سه سال بعد از وقایع رزیدنت ایول ۷ ادامه پیدا می‌کند. ایتان وینترز، پروتاگونیست بازی گذشته بالاخره با همسرش میا و دخترش رز زندگی مشترک خود را آغاز کرده است. هرچند، این زندگی مشترک مسالمت‌آمیز با پیدا شدن سروکله قهرمان فرنچایز رزیدنت ایول، کریس ردفیلد که میا را کشته و ایتان و رز را می‌رباید، دیری نمی‌پاید. پس از بیدار شدن در یک روستای اروپایی برفی، ایتان باید دخترش را پیدا کند و درعین‌حال از چنگال چهار لرد خطرناکی که فرمانروایی روستا را برعهده دارند و مادر میراندای مرموز که آنها خدمتگزار اویند، بگریزد.

ایتان شاید شخصیت عمیقی در روستا نداشته باشد اما تصمیم بازی در تمرکز بر روی تعقیب توقف‌ناپذیر او در پیداکردن دخترش شما را به سفر شخصی او مجذوب می‌کند خصوصاً برای شخصیتی که به‌عمد در بازی گذشته یک صفحه سفید عاری از احساس برای بازیکنان بود. پرچانگی ایتان در این عنوان نیز به عمق بخشیدن به شخصیت او کمک می‌کند. او در بعضی جاها تا حدی یادآور لیان رزیدنت ایول ۴ است.

کریس ردفیلد رزیدنت ایول روستا

ورای این مورد، داستان‌های توسعه‌یافته‌تر و درهم‌تنیده شده چهار لرد، لیدی دیمیترسک، خون‌آشام موردعلاقه اینترنت، عروسک ساز شنل پوش دونا بنوینتو، هیولای دریایی سالواتوره موریو و مهندس نابغه کارل هایزنبرگ و کنار هم چیده شدن قطعات مأموریت مرموز کریس در طول بازی بازیکن درگیر و سرگرم داستان نگه می‌دارد.

تعداد اندکی از پیچش‌های بخش‌های پایانی داستان شاید در میان هواداران قدیمی رزیدنت ایول مجادله‌برانگیز باشد اما در سرسام‌آور بودن و سرانجام به طرز غافل‌گیرکننده‌ای هیجان‌انگیزشان شکی نیست.

چیزی بیشتر از یک بیعت

داستان بازی روستا خوب و جذاب است اما ساختار بازی یکی از جنبه‌های چشمگیر آن است. کپکام لوکیشن روستا را به قطبی تبدیل کرده که از طریق آن شما می‌توانید به مکان‌های کاملاً متفاوت از یکدیگر لردها بروید. آن‌هایی که ترجیح می‌دهند بازی‌های رزیدنت ایول تنها در یک لوکیشن جریان داشته باشند ممکن است با راهی که بازی پیش گرفته دچار مشکل شوند.

البته این بدین معنا نیست که روستا عاری از جنبه مذکور است. روستای ترسیم شده در بازی شمایل و حسی شبیه روستای ابتدایی رزیدنت ایول ۴ دارد و به آن عمق، وسعت و جزئیات بیشتری اضافه می‌کند. با به‌دست‌آوردن آیتم‌های بیشتر شما می‌توانید به روستا بازگشته تا به سایر نواحی بازی دسترسی پیدا کنید. هریک از این مناطق داستان خود را از طریق فضاسازی و طراحی خاص محیط به بازیکن ارائه می‌کنند.

لوکیشن روستا در بازی رزیدنت ایول روستا

گشت‌وگذار در بازی بسیار لذت‌بخش است خصوصاً از نظر بصری. بر روی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس بازی باکیفیت ۴K/60fps اجرا می‌شود و طراحی صدای فوق‌العاده آن تجربه بازی بر روی این کنسول‌ها را دوچندان می‌کند. این صداهای خوفناک مدام شمارا وادار می‌کند به اطراف خیره شده تا منبع صدای ترسناکی را که شنیدید پیدا کنید.

اغلب اوقات منبع این صداها، گرگینه‌ها هستند که شما را هوشیار و در حالت آماده‌باش نگه می‌دارند. فرم‌های مختلفی که گرگینه‌ها به خود می‌گیرند بسیار رعب‌انگیز است که آنها را به‌سرعت به یکی از هیولاهای به‌یادماندنی سری رزیدنت ایول تبدیل می‌کند. در کل، بازی تنوع خوبی از دشمنان دارد که نسبت به رزیدنت ایول ۷ بیشتر است.

گرگینه ها رزیدنت ایول روستا

  • چرا ترسناک‌ترین عنصر بازی‌های رزیدنت اویل زامبی‌ها نیستند؟

رزیدنت ایول روستا همچنین ارزش تفحص بیشتر برای به‌دست‌آوردن منابع و سلاح‌های جدید را دارد. مانند به‌دست‌آوردن سلاح قابل‌اعتماد Wolfsbane Magnum. یکی از هسته‌های مرکزی گیم پلی روستا مستقیماً از رزیدنت ایول ۴ الهام پذیرفته است: مدیریت تجهیزات. مانند رزیدنت ایول ۴، روستا نیز جعبه‌ای برای جای‌دادن آیتم‌ها در اختیارتان می‌گذارد که همچون رزیدنت ایول ۴ باید به‌صورت تتریس وار سلاح‌ها و آیتم‌های خود را در این فضای محدود جای دهید. هر جواهر یا آیتم با ارزشی که پیدا کنید می‌توانید به دوک، بازرگان مرموز اما سرخوش بازی، بفروشید.

سیستم پولی «لی» بازی از تعادل خوبی برخوردار است و بازیکن همیشه می‌تواند به‌اندازه کافی پول یا جواهر در طول بازی به دست بیاورد تا سلاح‌های خود را آپگرید کند یا آیتم‌های مختلفی بسازد.

مدیریت تجهیزات رزیدنت ایول روستا

علاوه بر این شما می‌توانید حیوانات را شکار کنید و گوشت آنها را برای دریافت آپگریدهای مختلف مبادله کنید. اما تنها تعداد محدودی از این آپگریدها وجود دارند و به‌دست‌آوردن آنها در کنار زرادخانه درحال‌رشد و کارآمد ایتان چندان ضرورتی ندارد. این مسئله ما را به یکی از نقاط ضعف بازی می‌رساند: ایتان گاهی اوقات بیش از حد قدرتمند به نظر می‌رسد، حتی در سختی استاندارد بازی. اگر به دنبال آپگرید سلاح‌ها نروید بازی به طور مرتب گلوله و آیتم‌های التیام دهنده در اختیار شما قرار می‌دهد که پیشروی در بازی را تا حدی آسان و بی‌دردسر می‌کند مگر آنکه سختی بازی را تغییر دهید.

همگی به خانه‌های وحشت خوش آمدید

روستا به‌خودی‌خود مکانی اعجاب‌آور است اما به‌عنوان پل اتصالی میان چهار منطقه لردهای بازی نیز عمل می‌کند. پیش از عرضه بازی، تهیه‌کننده تسویوشی کاندا، بازی را به پارک تفریحی وحشت توصیف کرد و به نظر می‌رسد توصیف او با حقیقت مطابقت دارد.

هر یک از زیردستان میراندا مظهر جنبه خاص و منحصربه‌فردی از وحشت گوتیک هستند که به طور برابر تفحص در نواحی تحت کنترلشان و رویارویی با آنها را هیجان‌انگیز و تعلیق برانگیز می‌کند. اولین بخش بزرگ قلعه لیدی دیمیترسک است که به‌احتمال زیاد تاکنون با آن آشنایی پیدا کرده‌اید زیرا در مرکز تبلیغات بازی روستا قرار گرفته است.

لیدی دیمیترسک و سه دخترش بازی رزیدنت ایول روستا

کپکام به‌گونه‌ای مؤثر از این بستر استفاده می‌کند تا حس خفگی و هزارتو بودن مکان‌های کلاسیک رزیدنت ایول را به بازیکن القا کند. حسی مشابه حضور در قلعه اسپنسر در بازی اصلی و اداره پلیس راکون سیتی در رزیدنت ایول ۲ که باید در آن مدام از مسیری که آمده بودید بازمی گشتید و آیتم‌های مختلف را پیدا می‌کردید.

علاوه بر این، لیدی دیمیترسک و سه دخترش می‌توانند هر زمانی مایل باشند پدیدار شوند تا شما را مثل آقای ایکس در ریمیک سال ۲۰۱۹ رزیدنت ایول ۲ تعقیب کنند. در این بازی در حقیقت با تلفیق عالی قدیم و جدید رزیدنت ایول روبه‌رو هستیم که هرکسی را بر روی صندلی میخکوب می‌کند. با اینکه قلعه دیمیترسک باهدف یادآوری حس بازی‌های قدیم رزیدنت ایول طراحی شده، طراحی خانه دونا بنوینتو پیش‌ازاین در فرنچایز دیده نشده است.

توضیح بیش از حد درباره این خانه غافلگیرکنندگی آن را از بین می‌برد اما تنها این را بگوییم که خانه عروسک ساز عمیقاً مشوش کننده است و بیشتر در زیرشاخه وحشت روان‌شناختی ریشه دارد. در ادامه به آبگیر موریو می‌رسیم که با پیشروی در آن در نهایت به مصاف یک هیولای بدریخت دریایی خواهید رفت که به یکی از هیولاهای کلاسیک رزیدنت ایول ۴ شباهت دارد.

  • ۱۷ نکته‌ی مخفی در رزیدنت اویل ۸

کارل هایزنبرگ رزیدنت ایول روستا

تنها مکانی که در روستا جذابیت باقی بخش‌ها را ندارد کارخانه فرانکنشتاینی هایزنبرگ است. با اینکه شاید بتوان گفت این لرد آشفته حال جامع‌ترین و گیراترین داستان را در میان شخصیت‌های شرور داستان دارد اما کارخانه‌اش بی‌رنگ و لعاب و تکراری است. نه به این معنا که بد است اما قطعاً در مقایسه با سایر محیط‌های مسحورکننده و به‌دقت طراحی شده بازی ناامیدکننده است.

یکی از بهترین‌های مجموعه

کپکام زمان زیادی را صرف تبلیغات برای رزیدنت ایول روستا به‌عنوان وارث رزیدنت ایول ۴ کرده است و با اینکه این ادعا چندان دور از واقعیت نیست اما به‌خوبی تمامی نقاط قوت بازی را به مصرف‌کننده نشان نمی‌دهد. بهتر بخواهیم توضیح دهیم، روستا بستر اروپایی، مدیریت تجهیزات و آیتم‌ها و برخی رویارویی با دشمنان خود را از رزیدنت ایول ۴ تأثیر پذیرفته است و به نحو احسن آنها را به کار می‌گیرد.

اما روستا از حرکت در مسیرهای بدیع نیز هراسی ندارد. خصوصاً وقتی پای داستان‌سرایی و ساختار در میان باشد. تجربه خانه‌های لیدی دیمیترسک و دونا بنوینتو با هم کاملاً متفاوت است اما همین تفاوت‌های ظریف است که بازی را به‌یادماندنی می‌کند. هنوز مشخص نیست رزیدنت ایول پس از این بازی چه راهی پیش خواهد گرفت اما امیدواریم بازی‌های آینده به‌خوبی و هیجان‌انگیزی روستا باشند.

لیدی دیمیترسک رزیدنت ایول روستا

رزیدنت ایول روستا اکنون بر روی پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس و اس، رایانه‌های شخصی و گوگل استادیا در دسترس است.

منبع: MobileSyrup

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ