3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

ثبات طلا در روند نزولی / عقب نشینی طلا متاثر از قیمت نفت و شاخص دلار

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ از عوامل تاثیرگذار بر جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در بازارهای روز گذشته می‌توان به افزایش شاخص دلار آمریکا و نیز ادامه روند کاهشی قیمت نفت خام اشاره کرد. بر این اساس روز گذشته طلای آتی اکتبر با ۱ دلار کاهش به قیمت ۱۷۸۱ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۷۲ دلار کاهش به قیمت ۲۳.۲۵ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند کاهشی داشتند. در ایالات متحده دو شاخص از سه شاخص اصلی روند افزایشی در پیش گرفتند در حالی که معاملات شاخص داو جونز کاهشی بود. روند معاملات در بازارهای سهام ایالات متحده در طول هفته جاری بیشتر کاهشی بوده و به نظر می‌رسد ریسک گریزی سرمایه‌گذاران در طول هفته جاری بر این بازار بسیار تاثیرگذار بوده است، اگرچه پیشتر به نظر می‌رسید که رکود تابستانی بازارها در ایالات متحده پیش از موعد پایان یافته باشد. افزایش چشمگیر موارد ابتلا به ویروس دلتای کرونا برای معامله گران و سرمایه‌گذاران یادآور محدودیت‌های قرنطینه و تجاری سال ۲۰۲۰ است که به خصوص دو ماهه سپتامبر و اکتبر را نسبت به سال‌های پیشین تحت تاثیر قرار داده بود. وضعیت افغانستان و مداخله ناموفق آمریکا در این کشور هم بر بازارها تاثیرگذار بوده است. همزمان انتشار صورت جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو FOMC نشان داد که بانک مرکزی همچنان نسبت به تاثیر همه‌گیری کرونا بر اقتصاد و بازارهای مالی حساس است و همزمان مشخص شد که فدرال رزرو به دنبال تشدید سیاست‌های پولی خود در اوایل پاییز سال جاری است. این در حالی که سمپوزیوم سالانه فدرال رزرو در جکسون هول وایومینگ هفته آینده برگزار خواهد شد که به احتمال زیاد مواضع مشخص‌تری در رابطه با سیاست‌های پولی ایالات متحده در آن مطرح و زمان هر گونه تغییر در این سیاست‌ها اعلام خواهد شد. 

بازارهای کلیدی خارجی بیانگر آن است که شاخص دلار آمریکا روز گذشته روند صعودی قابل توجهی داشته و به بالاترین سطح ده ماه و نیم گذشته خود رسیده است. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس در یک روند کاهشی قابل توجه به کمترین سطح دو ماه و نیم گذشته خود رسیده و هر بشکه نفت خام در حدود ۶۳ دلار معامله شد. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز در محدوده ۱.۲۴۳ درصدی معامله شد.

طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلا همچنان از اندکی مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است که برای حفظ این روند باید قدرت تازه‌ای از خود نشان دهند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۱۷۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۷۹۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۷۶۹.۸۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۱۷۶۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به سطح پشتیبانی کامل و کمترین سطح قیمت معاملات ماه آگوست یعنی ۲۲.۲۹۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۳.۵۱۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۴ دلار در هر اونس مشاهده شده است همچنین سطح حمایتی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۳.۰۸ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم نقره بر روی ۲۳ دلار در هر اونس قرار گرفته است.