3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

عقب نشینی فلزات گرانبها / طلا از بالاترین سطح سه هفته‌ ای فاصله گرفت

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ در روزهای پایانی هفته معاملاتی برخی از معامله‌گران کوتاه مدت علیرغم در پیش گرفتن روند ریسک گریزی در روزهای پایانی هفته، از بازارهای امن معاملاتی هم فاصله گرفته‌اند و همین مساله باعث عقب نشینی بازار فلزات گرانبها شده است. این در حالی است که طلا در معاملات شبانه به بالاترین سطح سه هفته‌ای خود رسیده بود. بر این اساس معاملات آتی طلای آگوست با ۳.۳۰ دلار کاهش به قیمت ۱۷۹۸.۸۰ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۲۴ دلار کاهش به قیمت ۲۶.۰۰۵ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند نزولی داشتند. در ایالات متحده هم هر سه شاخص اصلی روند نزولی در پیش گرفتند. این در حالی است که به نظر می‌رسد ریسک گریزی شدیدی در روزهای پایانی هفته شکل گرفته است. به نظر می‌رسد در طول هفته جاری معاملاتی، سرمایه‌گذاران به سمت موقعیت‌های تورمی سوق پیدا کرده‌اند و این به معنای شکل گیری فروش در بازارهای کالایی و اوراق خزانه‌داری است. معاملات آتی نفت خام نیمکس روز گذشته روندی باثبات داشت و پس از دستیابی قیمت نفت خام به سطح قیمت ۷۶.۹۸ دلار در هر بشکه و بالاترین سطح قیمت شش سال و نیم گذشته، روز گذشته هر بشکه نفت خام در محدوده ۷۲.۷۵ دلار معامله شد. عقب نشینی قابل توجه نفت خام در هفته جاری معاملاتی بیانگر آن است که احتمالا قیمت نفت خام در پی دستیابی به رکوردهای جدیدی است. همزمان بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز در محدوده ۱.۳ درصدی و در پایین‌ترین سطح پنج ماهه خود معامله شد. 

در هفته جاری، تعداد قربانیان ویروس کووید – ۱۹ به بیش از چهار میلیون نفر در سراسر جهان رسید، این در حالی است که تعداد قربانیان و مبتلایان تازه این ویروس با توجه به شیوع جهش دلتا در بخشی از کشورهای جهان روند سرعتی قابل توجهی در پیش گرفته است. اگرچه در ماه‌های گذشته و پس از آغاز روند واکسیناسیون در برخی از کشورها روند ابتلا و تعداد قربانیان به میزان چشمگیری کاهش یافته بود. با توجه به شرایط تازه پیش آمده و اعلام وضعیت اضطرار در برخی از شهرهای ژاپن و به خصوص در توکیو به نظر می‌رسد وضعیت برگزاری بازی‌های المپیک تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته باشد.

طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، قیمت معاملات آتی طلای آگوست روز گذشته، پس از دستیابی به اوج سه روزه در روند نزولی قرار گرفت. روند نزولی و روند صعودی معاملات آتی طلای آگوست در یک سطح کلی فنی کوتاه مدت قرار دارد. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۵۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه ژوئن یعنی ۱۷۵۰.۱۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۸۱۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۱۹.۵۰ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۹۳.۵۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۷۸۴.۷۰ دلار در هر اونس است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی و صعودی قیمت نقره در یک سطح کلی فنی کوتاه مدت قرار دارد. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۷ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۲۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۶.۳۱ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در ۲۶.۵۴۵ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۵.۸۷۵ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه ژوئن یعنی ۲۵.۵۸ دلار در هر اونس قرار گرفته است.