3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

عملکرد نشریات دانشجویی در هفته گذشته/ پرسشگری، رسالت رسانه‌ی دانشجویی است

جمعه بازار این هفته به معرفی ۶ نشریه پرداخته و با تعریف مفاهیم دانشجو و رسانه، رسالت و هدف فعالیت نشریات دانشجویی در بستر دانشگاه‌ها را بررسی کرده است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ محمد کفیلی؛ رسانه‌ها هیچ گزینه‌ی تاثیر گذار دیگری جز پرسش از دولت حاکم و وضعیت پرسش برانگیز آن لحظه ندارند، البته نه به این دلیل که آنها خاص هستند، بهترند و یا گمارده اند؛ بلکه به این دلیل که اگر آنها پرسش نکنند، هیچ کس دیگری این کار را انجام نخواهد داد.

رسانه، جامعه کوچک صاحب سخنی است که باید زبان مردم عامه و جامعه کلان باشد. به نوعی رسالت یک رسانه، صدای عدالت است. رسانه‌ای با عامه مردم به خوبی ارتباط می‌گیرد که به خوبی و بدون رعایت ملاحظات سازمانی، بدون لکنت و صریح، حرف مردم را بازگو کند و حق آن‌ها را از مسئولین ذی ربط بستاند.

دانشجو نیز با روحیه عدالت‌خواهانه، آرمان گرایانه و اصول طلب خود، همیشه نماینده‌ای متعهد و متخصص برای مردم عامه بوده است. تعبیر شهید بهشتی در باره دانشجو،دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود، تعبیر کاملی که رسالت دانشجو را به صورت یک نقشه راه کلی ترسیم می‌کند.

تعریفی که از دانشجو و رسانه صورت گرفت، مجموعا، بازگو کننده هدف و وظیفه نشریات دانشجویی به عنوان یکی از رسانه‌های دانشجویی است. رسانه‌ای که سال‌ها ست محل نزاع دانشجویان با مسئولین کشوری و دانشگاهی است.

نشریات دانشجویی بنا بر اقتضا زمان به مسائل کشوری با ذره بین خود می‌پردازند و مهم ترین مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را بررسی می‌کنند. مشکلات درون دانشگاهی را مطرح می‌کنند و از مسئولین آن دانشگاه پیگیر می‌شوند. به عنوان مسئله آموزش مجازی، کیفیت سایت‌های آموزشی، نحوه تدریس اساتید و… از جمله موضوعات مهمی است که نشریات دانشجویی این روزها جهت رفع آن‌ها از دانشگاه‌ها مطالبه می‌کنند.

دانشجویان فعال در نشریات دانشجویی با پرداختن به مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، صنفی و… صدای خود را به گوش هم دانشگاهی‌ها و حتی مردم جامعه و مسئولین می‌رسانند؛ این امر نشان دهنده زنده بودن روحیه آرمان گرایی، عدالتخواهی و آگاهی بخشی در این قشر تاثیر گذار جامعه است.

در این قسمت از جمعه بازار به معرفی ۶ نشریه دانشجویی که در روزها و هفته‌های گذشته منتشر شده‌اند، می‌پردازیم؛ جهت مطالعه و دسترسی به فایل نشریات دانشجویی روی نام نشریات کلیک کنید.

اولین شماره نشریه دانشجویی «خط بهشتی»، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری منتشر شد؛ در این شماره از نشریه دانشجویی «خط بهشتی» با توجه به مجادلات ایران و آمریکا دو مطلب در این باره کار شده وهمچنین ریشه تحولات اخیر در روابط کشورهای عربی با اسرائیل بررسی شده است. ماجرای حقوقی قرارداد مشابه به ترکمنچای ویلتموس، پیشنهادات قبل از انتخابات ریاست جمهوری و رابطه بین دولت و مجلس، از جمله دیگر مطالب این نشریه حقوقی است.

تیتر

شماره پنجم نشریه دانشجویی «امیدیه»، به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز منتشر شد؛ در این شماره از نشریه دانشجویی «امیدیه» به مسئله‌ی انتخابات پیش روی آمریکا و البته آینده‌ی ایران پرداخته شده است. عملکرد دولت تدبیر امید در مقابل شیوع بیماری کرونا در کشور و روند مدیریتی آن بررسی شده و عدالت آموزشی، به عنوان امری ضروری در نظام آموزشی کشور مورد تحلیل قرار گرفته است.

تیتر

چهلمین شماره‌ نشریه دانشجویی «بی تعارف»، به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) منتشر شد؛ در این شماره از نشریه دانشجویی «بی تعارف» سرنوشت نامعلوم برداشتی‌ها از صندوق توسعۀ ملی، ماجرای منطقه‌ی قره باغ و جنگ نظامی بین ارمنستان و آذربایجان، ماجراجویی‌های خطرناك و بی‌نتیجه رئیس مجلس در برابر انزوای پوچگرایانه رئیس جمهور، سرانجام کارخانه صنعت مغان و تجربه‌ی مقابله با یک خصوصی سازی و بررسی بازار ارز و تاثیرات FATF بر آن، از جمله موضوعات این نشریه دانشجویی است.

تیتر

چهل و هفتمین شماره‌ نشریه دانشجویی «حیات»، به همت هیئت دانشجویی الزهرا (س) دانشگاه صنعتی شریف منتشر شد؛ در این شماره از نشریه دانشجویی «حیات» به مسئله مجازات مجرمان و قصاص محکومان به صورت ویژه پرداخته شده است. نگاهی کوتاه به فلسفه حکم الهی و قرآنی قصاص، فلسفه مجازات از دیدگاه کلی، بررسی آثار قصاص با نیمنگاهی به مصادیق تاریخی، بررسی نسبت مجازات های بدنی و کرامت انسانی و نگاهی به تاثیر جامعه بر زمینه‌های جرم و تعیین مجازات، از جمله مسائل این نشریه دانشجویی است. بررسی مستند «چشم در برابر چشم» نیز یکی از مطالب مهم آن است.

تیتر

دومين شماره نشريه دانشجویی «مدیرانه»، به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده مدیریت دانشگاه تهران منتشر شد؛ در این شماره از نشریه دانشجویی «مدیرانه» با توجه به افت و رکود‌های طولانی و صعودهای نامنظم در بازار بورس کشور و نزدیکی انتخابات آمریکا و تاثیر گذاری آن بر قیمت دلار، وضعیت بازار اقتصادی ایران که تحت تاثیر ارز قرار دارد بررسی شده است. در خصوص این موضوع، بر مفاهیمی چون ارز دیجیتال و بیتکویین،  ارز فیات و ماهیت بازار بورس و تحلیل آن در بازار جهانی، مروری شده است. معرفی کتاب در حوزه کارآفرینی، مفاهیم بنیادین مدیریت دولتی و روانشناسی کار، از جمله دیگر مطالب مهم این نشریه دانشجویی است.

تیتر

هفتاد و هشتمین شماره‌ نشریه دانشجویی «میدان انقلاب»، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف منتشر شد؛ در این شماره از نشریه «میدان انقلاب» پدیده جهانی پیاده روی اربعین بررسی شده است. این پدیده، طلیعه‌ تمدن اسلامی یاد شده و ابعاد مختلف آن از دید دانشجویان و اساتید تحلیل شده است. گفتگویی با دکتر موسی نجفی، استاد پژوهشگاه مطالعات علوم انسانی، درباره عشق، اربعین و زیست تمدنی صورت گرفته و تفحصی عمیق برای کشف مفهوم مدیریت در جمهوری در نظام معرفتی اربعین نیز مورد بررسی قرار گرفته شده است.

تیتر

جهت عضویت در کانال تلگرامی پاتوق نشریات دانشجویی اینجا را کلیک کنید.