3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

قبل از خرید جک اس ۵ تفاوت‌های مدل دنده‌ای و اتوماتیک آن را بدانید

کمپانی جک یکی از تولیدکنندگان موفق صنعت خودروسازی چین می‌باشد و سهم بزرگی از بازار صادرات خودرو این کشور را در دست دارد. فعالیت این کمپانی درزمینه خودرو‌های سدان و شاسی‎بلند‌های کراس‎اور چند سالی است که رویه مثبتی در پیش‌گرفته است و رضایت مشتریان را در انواع بازار‌ها به‌دست آورده است.

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، کمپانی جک یکی از تولیدکنندگان موفق صنعت خودروسازی چین می‌باشد و سهم بزرگی از بازار صادرات خودرو این کشور را در دست دارد. فعالیت این کمپانی درزمینه خودروهای سدان و شاسی‎بلندهای کراس‎اور چند سالی است که رویه مثبتی در پیش‌گرفته است و رضایت مشتریان را در انواع بازارها به‌دست آورده است. شرکت کرمان موتور با توجه به استقبال بی‌نظیر از خودرو جک اس فایو دنده‌ای مدل اتوماتیک آن را روانه بازار کرد. همان‌طور که مدل اتوماتیک خودرو J5 نیز پس از مدل دنده‌ای آن به بازار آمد. در مورد خودرو جک جی 5 اما فرق چندان زیادی بین دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک وجود نداشت. این در حالی است که جک اس 5 دنده‎ای و اتوماتیک تفاوت‌های بسیار زیادی ازنظر امکانات رفاهی و آپشن‌ها  باهم دارند. در این مقاله سعی داریم تفاوت‌های ظاهری، قیمت و بازار خریدوفروش این دو نمونه از کراس‎اور انقلابی جک را در اختیار شما قرار دهیم.

قبل از خرید جک اس ۵ تفاوت‌های مدل دنده‌ای و اتوماتیک آن را بدانید

تفاوت ظاهری جک S5 دنده‌ای و اتوماتیک

جک اس فایو  اتوماتیک و دنده‌ای ازنظر ظاهری تقریباً هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. در برخی آگهی‌های منتشرشده از ظاهر جک S5 فیس لیفت استفاده‌شده بود که باعث شد بازار منتظر این نمونه از خودرو باشد، اما کرمان موتور اعلام کرد که مدل فیس لیفت عرضه نخواهد شد.

یکی از مزیت‌های قابل‌توجه نمونه اتوماتیک جک s5 آپشن‌ها و امکانات رفاهی آن است. سیستم ورود به خودرو بدون نیاز به کلید، نمایشگر دیجیتال کیلومتر شمار، سنسور میزان سوخت داخل باک، تهویه مطبوع دوگانه و ترمز پارک الکترونیکی، همگی از آپشن‌های این خودرو هستند.

قبل از خرید جک اس ۵ تفاوت‌های مدل دنده‌ای و اتوماتیک آن را بدانید

در هر دو مدل جک S5 یک نمایشگر لمسی در وسط کنسول قرار دارد که مجهز به تکنولوژی بلوتوث می‌باشد و مستقیماً به سیستم صوتی خودرو وصل می‌شود. یک کنترلر نیز روی فرمان خودرو تعبیه شده است تا بدون از دست دادن تمرکز بتوان سیستم صوتی را کنترل کرد.

ازجمله دیگر آپشن‌ها و امکانات رفاهی که در مدل اتوماتیک این خودرو به چشم می‌خورد می‌توان به مواردی همچون تکیه‌گاه گردن باقابلیت ضد تصادف، هیتر و حرارت‎دهنده صندلی‌های جلو، صندلی راننده به‌صورت الکترونیکی و هوشمند، یخ‌زدایی شیشه روبه‎رو، قفل محافظ کودک، سانروف، کامپیوتر و جی‎پی‎اس مخصوص جاده و سفر، هشدار فشار باد چرخ‌ها و … اشاره کرد.

 

تفاوت مشخصات فنی جک اس 5 اتوماتیک و دنده‌ای

در نسخه اتوماتیک مصرف سوخت و گشتاور خودرو تا حدودی تفاوت دارد. در هر دو مدل از یک موتور دو لیتری که قدرتی برابر با 174 اسب بخار ارائه می‌دهد استفاده شده است. بااین‌حال گشتاور مدل اتوماتیک برابر با 256 نیوتون‎متر می‌باشد که در مقایسه با 235 نیوتون متر گشتاور مدل دنده‌ای عدد بهینه‌تری می‌باشد. درنتیجه تفاوت مصرف سوخت خودرو در این دو مدل تفاوت ناچیزی دارد که در نظر گرفتن آن خالی از لطف نیست. نمونه اتوماتیک S5 مصرف سوختی برابر با 9 لیتر در 100 کیلومتر دارد. این رقم میانگین مصرف سوخت 12 لیتر در 100 کیلومتری این خودرو در ترافیک سنگین شهری و 7.3 لیتر در جاده‌های بین‌شهری می‌باشد.

لازم به ذکر است تعویض دنده در نسخه اتوماتیک بسیار نرم و روان است و به‌اصطلاح با تعویض‎دنده، آب در دل کسی تکان نمی‌خورد. اما به دلیل سفارشی‌سازی گیربکس جهت امکانات اکو و کاهش مصرف سوخت، سنگین کردن دنده در سربالایی‌ها با مقداری تأخیر صورت می‌پذیرد. بااین‌حال قدرت موتور در حد قابل قبولی می‌باشد و حتی روشن گذاشتن تهویه مطبوع در سربالایی باعث افت کشش موتور نمی‌شود.

قبل از خرید جک اس ۵ تفاوت‌های مدل دنده‌ای و اتوماتیک آن را بدانید

تفاوت قیمت جک S5 اتوماتیک و دنده‌ای

قیمت جکS5 اتوماتیک حدوداً 230 الی 260 میلیون تومان در تاریخ نگارش این مطلب می‌باشد. این اختلاف و بازه قیمتی درواقع به علت آپشن‌های اضافه‌ای است که بر روی برخی از خودروها نصب شده است. قیمت جکS5 دنده دستی نیز هم‌اکنون در بازار خودرو در بازه 220 تا 240 میلیون تومان قرار دارد. خریدوفروش جکS5 دست‌دوم نیز در بازار خودرو به‌وفور انجام می شود.

بازار خریدوفروش

جک اس5 به دلیل امکانات بسیاری که ارائه می‌دهد در بازار خودرو همیشه طرفداران خود را دارد. به همین دلیل اگر به بازار خودرو سری بزنید خواهید دید که حتی خریدوفروش جک اس5 دست‌دوم نیز بازار بسیار پررونقی دارد. با توجه به این‌که این محصولات داخل ایران مونتاژ می شوند، قطعات این خودروها نیز در بازار فراوان و به‌راحتی قابل‌دسترس هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد خرید جک اس5 را به خرید شاسی‌بلند‌های تازه‌وارد چینی و یا خودروهای بسیار گران‌قیمت کره‌ای و ژاپنی ترجیح می‌دهند.

 

منبع : ویرلن