3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

پروژه 58 متری اراک اردیبهشت 98 تعیین تلکیف می‌شود

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: پروژه 58 متری اراک اردیبهشت 98 تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر فرزانه صادق مالواجرد در سفر یک روزه خود به اراک ضمن بازدید از محدوده پروژه 58 متری اراک در نشست با ساکنین پروژه  ۵۸  متری اراک بیان کرد: صحبت‌های زیادی در خصوص این پروژه وجود دارد اما قطعا مشکلات ۱۶  ساله را نمی‌توان در 30 دقیقه بیان کرد.

وی افزود: پروژه  58 متری اراک مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است و اگر بخواهید تغییری در این پروژه ایجاد شود قطعا باید مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران دریافت شود. حضور من در اراک و بازدید میدانی از محدوده این پروژه صرفا به این دلیل است که هر چه سریعتر طرح جامع اراک به شورای عالی شهرسازی جهت بررسی ارسال شود.

صادق مالواجرد  با اشاره به همراهی سه تن از اعضای موثر کمیته فنی شورای عالی شهرسازی در این سفر بیان کرد: طرح 58 متری اراک در قالب طرح جامع این شهر مطرح شده و پیش‌بینی ملاحظات ترافیکی آن مربوط به  ۱۶  سال پیش است که تا به امروز ترافیک قطعا افزایش پیدا کرده است. این طرح به صورت ویژه در کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای عالی شهرسازی بررسی خواهد شد.

وی بیان کرد: قطعا نتیجه بازدید و حضور من در اراک در تصمیم‌گیری‌ها تأثیرگذار خواهد بود، امیدوار باشید با تدبیر در بررسی طرح و آنچه که باید در شورای عالی شهرسازی شود، معضل موجود رفع می‌شود. طرح جامع اراک در اولویت بررسی شورای عالی شهرسازی قرار خواهد گرفت.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران افزود: پس از ارسال طرح جامع شهر اراک طی هفته آینده، کمیته فنی شورای عالی شهرسازی هفته سوم فروردین ماه  ۹۸  اقدام به بررسی این طرح خواهد کرد و نهایتا اواخر اردیبهشت  ۹۸ پروژه  ۵۸  متری اراک تعیین تکلیف خواهد شد.

صادق مالواجرد با بیان اینکه این سفر با تاکیدات وزیر راه و شهرسازی انجام شد، گفت: این سفر برای شنیدن صحبت ها و مشکلات ساکنان این پروژه و انتقال آن به شورای عالی شهرسازی انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: موظف به اجرای پروژه 58 متری اراک هستیم مگر اینکه در بازنگری‌ها پروژه جایگزینی برای آن ارائه شود.

به گزارش ایسنا،  مهدی زندیه‌وکیلی در نشست با ساکنین پروژه  ۵۸   متری اراک که با حضور دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برگزار شد بیان کرد: پروژه  ۵۸   متری اراک به مشکلی برای ساکنین و مدیران شهری این شهر تبدیل شده است. استاندار مرکزی، معاونت عمرانی و مسئولین مدیریت شهری با توجه به اینکه این طرح تصویب و ابلاغ شده است موظف به اجرای پروژه هستند مگر اینکه در بازنگری‌ها پروژه جایگزینی برای آن ارائه شود.

وی تاکید کرد: مطمئن باشید مسئولان درد و مشکلات شما شهروندان را متوجه هستند. استاندار مرکزی تاکنون  بارها برای رسیدگی به این طرح، جلسه تشکیل داده و تا به امروز هم اجرای این پروژه روی میز قرار داشته است.

زندیه‌وکیلی با بیان اینکه تاکنون جلسات متعددی به جهت رسیدگی به وضعیت ساکنین و مالکین این پروژه با حضور نماینده مالکین برگزار شده است، افزود: پروژه  ۵۸   متری یک خیابان از طرح جامع اراک است و در حال حاضر طرح جامع اراک در مرحله تصویب قرار دارد که پس از آن باید طرح تفصیلی توسط شهرداری اراک که شاید زمانی حدود دو سال به خود اختصاص دهد، تهیه ‌شود.

وی بیان کرد: این طرح در یک بازه زمانی، توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، شورای شهر و شهرداری به تصویب رسید و درخواست می‌شود کسانی که در جایگاه تصمیم‌گیری هستند، زین پس طرح‌هایی که قابلیت اجرایی ندارند به تصویب نرساند و اینچنین ‌استان‌ها را گرفتار نکنند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه دکتر کاوه فلک‌افلاکی رییس شورای شهر اراک اظهار کرد: به عنوان نماینده مردم می‌گویم  ۱۶   سال مردم معطل نگه داشته شده‌اند و از حقوقشان محروم هستند. شورای شهر در طول یک سال اخیر دائما قول‌هایی جهت تعیین تکلیف این پروژه داده است که به دلیل فراهم نبودن شرایط، موفق به اجرای تعهدات خود نسبت به مردم نشده است به همین دلیل شورای پنجم پیرو اعتراض مردم وارد بررسی مجدد شد و در نهایت پیشنهاد لغو این طرح را مصوب کرد.

به   گزارش ایسنا، محمد قربانی یکی از منتقدان پروژه  ۵۸   متری اراک در نشست با دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بیان کرد: ساکنان پروژه  ۵۸ متری اراک  ۱۶   سال است که درگیر این پروژه هستند، زمانی که یک طرح ملی اعلام می‌شود باید تمام اعتبارات آن از همان روز اول مشخص شود، اما امروز این طرح با  ۱۷۰۰   پلاک درگیر بلاتکلیف مانده است.

وی با بیان اینکه اراک شهر کارگری است و حتی مجتمع های تجاری کنونی شهر عموما خالی مانده‌اند، گفت: پروژه  ۵۸   متری فضای تجاری بالایی را برای شهر به دنبال دارد و با توجه به اینکه اراک از نظر گردش مالی با تهران قابل مقایسه نیست اجرای این طرح در اراک قطعا ناموفق خواهد بود.

قربانی تصریح کرد: در ابتدای اجرای پروژه مجریان اروپایی برای اجرای طرح انتخاب شدند بعد از مدتی به سمت مجری چینی و سپس مجریان داخلی گرایش پیدا شد و حتی با مجریان داخلی نیز توافق حاصل نشد و سپس سناریو افتادن مردم به جان یکدیگر مطرح شد به طوری که بساز بفروش ها وارد میدان شدند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اراک طی  ۱۵   سال اخیر موفق به اجرای یک پروژه در میدان اصلی شهر نشده است و مدتهاست که یک سازه فلزی را در میدان شهدا شاهد هستیم، گفت: مسلما در چنین شرایطی نباید انتظار داشت که شهروندان به شهرداری اعتماد کنند نمی‌توان با طناب این مجموعه به داخل چاه رفت.

قربانی افزود: این پروژه از دو محله و خیابان اصلی شهر عبور می کند، در این خیابان ها طی  ۴۰   سال اخیر باید عقب نشینی انجام می‌گرفت که تاکنون این امر محقق نشده است، چطور می‌توان انتظار داشت که شهرداری موفق به اجرای چنین پروژه شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه شهبازی دیگر منتقد اجرای پروژه  ۵۸   متری در اراک بیان کرد: این پروژه جز نابودی چیزی برای شهر به دنبال ندارد شهرداری اراک تا به امروز موفق به فروش واحدهای تجاری خود در پاساژ گلستان و خاتم نشده و قطعا از پس اجرای چنین پروژه‌ای بر نخواهد آمد.

ستوده دیگر منتقد اجرای این پروژه تصریح کرد: در خیابان شهید بهشتی  ۴۴۰   مرکز پزشکی وجود دارد که عمده ترافیک شهر به دلیل این تجمع مراکز درمانی در مرکز شهر است که با ایجاد یک شهرک درمانی می توان ترافیک را کنترل کرد.

در ادامه حاجیان با بیان اینکه نمی‌دانم مسئولین چه خصومتی با اراک دارند که می خواهند نوستالژی این شهر را خراب کنند، افزود: همه تلاش می‌کنند که امروز لودر پای خانه های اراک بگذارند و این خاطرات را خراب کنند و یک اتوبان فقط برای تردد خودروها احداث کند.

وی تصریح کرد: مسئولان اراک تنها به فکر خودشان هستند من دارای دو فرزند معلول ویلچری هستم که این شهر هیچ گونه امکاناتی برای ما به دنبال نداشته است.

توسطی دیگر منتقد اجرای پروژه در شهر اراک گفت: وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به اراک بیان کرد که اهمیت زیادی برای نظر شهروندان قائل هستیم امروز این سفر و حضور میدانی در محدوده پروژه باعث شد که مشکلات شهروندان را ببینید تنها کاری که لازم است این است که مردم را نجات دهید و امروز در مورد این پروژه تعیین تکلیف شود.

خلیلی دیگر منتقد اجرای پروژه در اراک گفت: این پروژه چیزی جز بدبختی و به خطر انداختن بهداشت روانی شهروندان چیزی به دنبال نداشته اگر نمونه مطلقه از اجرای چنین طرحی در جهان وجود دارد بیان کنید.

وی افزود: من دبیر فیزیک هستم و جز یک مسکن چیزی ندارم که تا به حال برای ساخت آن موفق نشدم و در واقع سرمایه من توقیف شده است. چرا برای اجرای چنین پروژه ای اصرار دارید، می‌خواهید شهر را نجات دهید در حالی که این کار نابود کننده است اگر جسارت و اعتبار لازم برای اجرای پروژه را در اختیار دارید آغاز کنید وگرنه بیش از این شهروندان را زجر ندهید. بلوک بندی پروژه  ۵۸   متری هیچ اثری در اجرای آن ندارد به درد مردم رسیدگی کنید توسعه شهر به معنای این نیست که در مرکز شهر تراکم را افزایش دهید.

قلعی یکی از مالکان و ساکنان پروژه  ۵۸   متری اراک بیان کرد: ما از مسئولان استان مرکزی ناامید شده و به ناچار به تهران مراجعه کردیم تا درد و مشکلات خود را مطرح کنیم مسئولان استان تنها به دنبال سنگ اندازی هستند و حتی گفتند اگر لغو پروژه صورت گیرد  ۵   سال زمان می‌برد و حتی شما را به تهران و وزارتخانه راه نخواهند داد.

وی گفت: از شورای عالی شهرسازی قدردانی می‌کند که صدای شهروندان اراکی را شنیدند، مردم به ستوه آمدند سال گذشته درست در چنین روزهایی استاندار مرکزی قول داد که تا خرداد ماه اگر دو بلوک از این پروژه اجرا نشود عطای پروژه را به لقایش می بخشم حرف ما این است که چرا استاندار مرکزی روی حرف خود باقی نماند مردم چندین بار تجمع کردند، اما نتیجه نگرفتند و ما مجبور به مراجعه به تهران شدیم.

قلعی افزود: مردم  ۱۶   سال بلاتکلیف هستند و به قانون عمل نشده که این عدم تحقق جای سوال دارد. حتی نسبت به رای دیوان عالی کشور نیز بی توجهی صورت گرفت و لازم است که امروز اینجا پروژه تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام