3
مدیریت

09196056862

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

نتایج بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شبکه ارتباطی راهبردی امکان ، شاهراه حرکت به سمت بازارهای بین المللی

فهرست مطالب این مقاله

چطور بدهی ام را کم کنم؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((چطور بدهی ام را کم کنم؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟

امیدواریم از خواندن این مطلب، ((بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟)) لذت ببرید و برایتان مفید باشد،از همراهی شماسپاسگذاریم.

عنوان مقاله :

دسته بندی مقاله :

کشف ۱۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در یک منزل

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تعداد ۱۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) به همراه منبع تغذیه از سوی عوامل مبارزه با قاچاق و ارز پلیس آگاهی این استان، کشف و ضبط شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی دوشنبه ۱۵ اردیبهشت افزود: این تعداد دستگاه از یک منزل مسکونی به دست آمد و پس از تشکیل و تکمیل پرونده تحویل اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان اموال تملیکی استان زنجان شد.

وی ارزش تقریبی دستگاه‌های کشف و ضبط‌ شده را  ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه یک نفر به‌عنوان متهم دستگیر و به‌منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی شد.

رحمتی اظهار کرد: این دستگاه‌ها علاوه بر قاچاق بودن، برق بسیار زیادی را مصرف کرده و موجب هدر رفت انرژی شده و به شبکه برقی استان و کشور نیز آسیب وارد می‌کند، برای خرید دستگاه ماینر که به‌صورت غیرقانونی نیز وارد می‌شود، ارز زیادی از کشور خارج می‌شود که به همین دلیل پلیس با عاملان آن به‌شدت برخورد کرده و دستگاه‌های کشف‌شده را نیز توقیف می‌کند.    

پول مجازی (بیت کوین) پیش‌ازاین با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آن‌ها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به‌خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به‌گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق نیاز است.

بیت کوین یکی از رایج‌ترین ارزهای دیجیتال است که در فضای مجازی خریدوفروش می‌شود و از طریق دستگاه‌هایی به نام ماینر که نوعی پردازشگر است، با مصرف برق بالا تولید می‌شود و برخی از افراد غیرحرفه‌ای و ناآگاه به مخاطرات سرمایه‌گذاری، سرمایه‌های خود را صرف این کار می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی زنجان همچنین از کشف و ضبط انواع کالای قاچاق در طول یک هفته اخیر اشاره کرد و گفت: در این مدت ۸۵ هزار کیلوگرم آرد به ارزش ۲۴۰ میلیون تومان، چهار هزار و ۲۹۶ قوطی نوشیدنی نیروزا خارجی و ۵۰۰ بسته قرص ظرف‌شویی به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال، ۲۰۰۸ عدد بلورجات و ۳۷۶ قوطی ماءالشعیر  به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال از یک دستگاه اتوبوس مسافری، ۶۶ رأس دام سبک از یک کامیون به ارزش یک میلیارد ریال، یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پودر کاکائو به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال، سه تن گروی قاچاق چینی به ارزش ۱۳۰ میلیون تومان، از سوی پلیس آگاهی این استان ضبط شد و در هرکدام از کشفیات نیز یک نفر به‌عنوان متهم دستگیر شد.

رحمتی افزود: طی مدت یادشده، همچنین ۴۸ هزار و ۲۸۶ قلم باطری چینی و ۱۲۵ دستگاه سیلندر گاز یخچال چینی، ۵۵ دستگاه موتور یخچال و ۳۰ دستگاه گوشی موبایل درمجموع به ارزش چهار میلیارد ریال از سوی عوامل پلیس آگاهی زنجان کشف و ضبط شد که در این رابطه نیز یک نفر دستگیر و به مرجع قضایی تحویل شد تا مورد اعمال قانون قرار گیرد.